donderdag 5 februari 2015

Impey prolongeert zuid-Afrikaanse tijdrit titel

Daryl Impey (Orica-Greenedge) heeft voor het tweede jaar op rij de nationale titel in het tijdrijden gewonnen, Reinardt Janse van Rensburg (MTN-Qhubeka) eindigde op de tweede plaats en Louis Meintjes (MTN-Qhubeka) maakte het podium compleet. Daryl Impey mocht als laatste starten en verpletterde werkelijk iedereen. Reinardt Janse van Rensburg werd tweede op maar liefst 1,50, gemidddeld één kilometer harder per uur.
Daryl Impey zei het volgende op de website van de ploeg: 'Ik had een erg goede wedstrijd en het was geweldig om hier weer te zijn en dan ondanks de druk het dan toch voor elkaar te krijgen. Het parcours lag me goed met veel heuveltjes en ook technische stukken. Ik zag dat ik al vroeg wat voorsprong had op de rest dus ik gaf alles om ook eerste te blijven.'
Reinardt Janse van Rensburg had ook nog wat gezegd op de website van zijn ploeg: 'De tijdrit is goed gegaan. Ik was misschien iets te hard gestart want dicht op het einde moest ik toch wel erg diep gaan maar ik ben tevreden met het resultaat. Het was weer de eerste keer dat ik meedeed aan de kampioenschappen na mijn overwinning in 2012. Uiteraard wil je elke wedstrijd winnen, maar Daryl was gewoon super goed dus ik kan niet klagen.'
Het Zuid-Afrikaanse kampioen op de weg is op zaterdag 7 februari. Daryl Impey zei na de wedstrijd dat hij erg gemotiveerd is om te winnen. 'Ik zal moeten strijden tegen het sterke MTN team en zij zijn dan ook duidelijk de favorieten. Dus ik moet erg slim koersen om kans te maken op nog een trui. Maar bovenal ben ik erg blij met vandaag en mijn vorm op het moment.'
Uitslag Zuid-Afrikaans kampioenschap tijdrijden:
1. Daryl Impey
2. Reinardt Janse van Rensburg +1,50
3. Louis Meintjes +2,05
4. Jay Robert Thomson +2,35
5. Willie Smit +2,49
Reinie TT

 

Over mij

Yannick Lammers
16 jaar

Neem contact met ons op

Email: yannicklammers@gmail.com

Ons team